Gratis hækleopskrift på sød juleklokke


November måneds gratis julehækleopskrift.


Materialer: Tyndt hvidt bomuldsgarn (jeg har brugt Søstrenes Grenes) og guldgarn (jeg har brugt Strick- und Häckelgarn, Nora Madeira, 50% Viscose, 20% Polyester metallisiert), hæklenål nr. #2.

FIF: For at gøre kræse om detaljerne, skal du ikke afslutte guldkanten med at hækle en km, men istedet sy rækken sammen med kædemaske. Det gør kanten pænere og finere.

Opskrift:
Klokke (hvidt bomuldsgarn):
1.rk: 4 lm, 1 km til at lave en ring, 3 lm, 11 stgm,  1 km (12 m)
2.rk: 3 lm,  1stgm, 2 stgm i næste m, *1 stgm i næste 2 m, 2 stgm i næste m*. Gentag fra * til * rækken ud, 1 km. (16 m)
3.-4.rk: 3 lm, stgm rækken rundt, 1 km. (16 m)
5.rk: 3 lm, 1 stgm i samme maske som langmaskerne, 2 stgm i alle m rækken ud, 1 km. Bryd garnet. (32 m) Hæft ender.
Skift farve til guld:
6.rk: 1 km i kanten på klokken, 1 lm, fm hele rækken rundt (32 m). Hækl ikke en km tilsidst for at samle række. Bryd garnet og sy istedet en kædemakse rundt om det første maske i rækken. Hæft ender.

Top (i guldgarnet):
1.rk: 2 lm,  6 fm i 2. m fra krogen, 1 km. (6 m)
2.rk: 2 fm i hver m rækken rundt (12 m)
3.-4.rk: 1 fm i hver m rækken rundt (12 m)
Bryd garnet, men lav en ca. 20 cm lang guldsnor.

Sy toppen på klokken med den lange guldsnor. Slut af i toppen af toppen, lad snoren komme ud øverst i midten og lav en ca. 10 cm lang snor, klokken kan hænge i. Hæft i toppen.

Hvis I laver en juleklokke efter denne opskrift, må I meget gerne henvise tilbage til min blog og også gerne sende et billede tilbage til mig, og jeg lægger det på min blog.

GOD FORNØJELSE! Kh Ch:-)rlotte

PS: HUSK MIN GIVE AWAY, HVOR DU KAN VINDE FEDE OPSKRIFTER!

Populære opslag